Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Chęcinach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3100606
    • Do końca roku: 237 dni
    • Do wakacji: 44 dni
  • Kalendarium

    Środa, 2024-05-08

    Imieniny: Kornela, Lizy

„Być jak Ignacy”- ostatni moduł

„Być jak Ignacy”- ostatni moduł –
 informacja o działaniach Klubu Discovery
w Szkole Podstawowej im. J. Kochanowskiego w Chęcinach

Program „Być jak Ignacy” realizowany jest w szkole od października 2020 r. do maja 2021 r.  Składał się z czterech etapów:
1) Energia, dotyczył rodzajów i źródeł energii oraz energii odnawialnej,
2) Ekologia, poświecony był ekologii i zmianom klimatu,
3) Transport, zajmował się środkami transportu i miastami przyszłości,
4) Wirtualny świat, dotyczył technologii cyfrowych, Internetu i programowania.
W każdym obszarze realizowano 4 tematy zajęć. Po każdym etapie członkowie koła przygotowywali prace etapowe tzw. końcowe.

W czasie trwania programu uczniowie zdobyli obszerną wiedzą w zakresie nowoczesnych technologii, pozyskiwania energii, w tym energii odnawialnej, zachowań ekologicznych, nowoczesnego transportu czy zagadnień informatycznych. Nauczyciele mieli dostęp do profesjonalnych materiałów, które także w formule on-line były ciekawe dla uczniów. W czasie zajęć wykorzystywano gry i zabawy dydaktyczne, metody zachęcające do twórczego rozwiązywania problemów czy pracę z prezentacją multimedialną.
Realizacja zajęć w ramach Programu „Być jak Ignacy” to spotkania z ekspertami w zakresie omawianych bloków tematycznych, wirtualne wycieczki do instytucji. Ważnym aspektem programu jest informowanie społeczności lokalnej o działaniach podejmowanych przez uczniów.

Obecnie realizowany jest ostatni moduł „Wirtualny świat”, składający się z czterech lekcji:
1) Gry i filmy 3 D.
Uczestnicy poznają techniki wykorzystywane w produkcji filmów, poznają technologię wirtualnej rzeczywistości, wiedzą, jak powstają filmy i gry, korzystają z nakładki AR
2)Programowanie. Uczniowie  poznają sylwetkę i osiągnięcia Stefana Banacha, podstawowe informacje o programowaniu, znają  pojęcia takie jak programowanie, czy algorytm.
3) Sztuczna inteligencja i roboty.
Uczestnicy  poznają wady i zalety robotów, wiedzą, jakie zadania potrafią aktualnie wykonywać roboty, znają cechy robotów, wiedzą co je różni od ludzi.
4) Bezpieczeństwo w sieci.
Uczniowie wiedzą, czym jest Internet i jak działa, znają zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu i potrafią na nie odpowiednio reagować, znają pojęcie deepfake oraz numer telefonu zaufania dla dzieci.
Uczniowie w ostatnim bloku spotkali się ze specjalistą zajmującym się programowaniem gier komputerowych oraz odbyli wirtualną wycieczkę do firmy komputerowej. Praca końcowa to przygotowanie projektu odpowiadającego na pytanie, Jak nowa technologia i technologia przyszłości, może pomóc ludziom w codziennym życiu? 
Udział w programie „Być jak Ignacy” to ciekawa przygoda naukowa dla uczniów
i nauczycieli.