- Odwiedziny: 3119367
- Do końca roku: 225 dni
- Do wakacji: 32 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Chęcinach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Poniedziałek, 2024-05-20
Imieniny: Bazylego, Bernardyna
CODZIENNIE BYĆ LEPSZYM, NIŻ WCZORAJ…
Pozwólcie Państwo, przedstawić sobie bardzo młodych, zdolnych i ambitnych uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Chęcinach. Oto finaliści tegorocznych konkursów organizowanych przez Kuratorium Oświaty.
Kinga Mochocka, uczennica klasy VI a, SP w Chęcinach – finalistka Konkursu Języka Angielskiego dla szkół podstawowych
Gabriela Krajewska, klasa III c, Gimnazjum Nr 1 w Chęcinach – finalistka Konkursu Geograficznego i Konkursu Matematycznego dla gimnazjalistów
Patryk Janusz, klasa III b, Gimnazjum Nr 1 w Chęcinach – finalista Konkursu Matematycznego dla gimnazjalistów
Powiedzcie o swoich zainteresowaniach:
K: Interesują mnie książki, najbardziej przygodowe i fantasy. Lubię podróżować, malować, grać w siatkówkę i tenis ziemny.
G: Moją największą pasją jest taniec. Czynnie zajmuję się nim od 10 lat, a od pięciu tańczę w zespole „Fresh”. W wolnym czasie uczestniczę w zajęciach pozalekcyjnych oraz lubię spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi.
P: Interesuję się grami komputerowymi, koszykówką, muzyką. W wolnym czasie uprawiam sport lub słucham muzyki. Lubię e-sport.
Co skłoniło Was do wzięcia udziału w konkursach przedmiotowych?
K: Bardzo lubię język angielski. W ubiegłym roku sukcesem zakończyłam udział w konkursie „Olimpus”, wiec postanowiłam w tym roku sprawdzić się w konkursie kuratoryjnym.
G: Chciałam przetestować sama siebie, sprawdzić, jak wypadnę w rywalizacji z uczniami z całego województwa.
P: Ja chciałem sprawdzić swoje umiejętności z matematyki, którą bardzo lubię.
Jak wyglądały wasze przygotowania do konkursu?
K: Od dłuższego czasu uczęszczałam na zajęcia dodatkowe, oglądałam filmy o krajach anglojęzycznych, czytałam książki w języku angielskim i męczyłam rodzinę angielskimi piosenkami ;-)
G: Ja też dużo czytałam, korzystałam z materiałów znalezionych w Internecie, ale przede wszystkim spotykałam się z nauczycielami, którzy wyjaśniali wszystkie moje wątpliwości i pomagali mi „zagłębić się” w temat.
P: Dla mnie ważne było rozwiązywanie zadań, które mogłyby się znaleźć w teście konkursowym, m.in. te z „Potyczek matematycznych”
Czy napotkaliście jakieś trudności podczas przygotowań?
K: Trudne okazało się zdobycie kilku książek i filmów, z którymi musiałam się zapoznać.
G: W moim przypadku był to przede wszystkim brak czasu. Pogodzenie nauki do kilku konkursów oraz przygotowania do bieżących sprawdzianów, zajęć tanecznych i obowiązków domowych, okazało się trudniejsze niż przypuszczałam…
P: W takim razie jestem szczęściarzem, bo nie napotkałem specjalnych trudności.
Kto pomagał wam w przygotowaniach?
K: Bardzo pomagali mi moi rodzice. Mogłam także liczyć na pomoc pani, do której uczęszczam na dodatkowe zajęcia i pani Małgorzaty Skadłubowicz – nauczycielki języka angielskiego w szkole.
G: Tak jak wspomniałam wcześniej, ogromnym wsparciem były dla mnie nauczycielki – pani Iwona Bożek i pani Emilia Kwiecień, które nie szczędziły czasu dla mnie. Dziękuję też za pomoc moim rodzicom.
P: Do konkursu przygotowywałem się pod okiem i kontrolą pani Małgorzaty Kasprzyk. Do pracy dopingowali mnie też – jak u koleżanek – rodzice.
A może macie swoją „receptę” na sukces?
K: „If you candream it, you can do it” – Jeśli możesz o tym marzyć, możesz to zrobić J
G: Myślę, że nie ma jednej recepty. Dla mnie najlepszym sposobem jest po prostu systematyczna praca. Wydaje mi się jednak, że potrzeba też sporo szczęścia…
P: A ja staram się zapamiętać jak najwięcej informacji z lekcji i nie pozwalać sobie na żadne zaległości.
Zdradzicie nam swoje plany na przyszłość?
K: Po gimnazjum chciałabym dostać się do liceum, w którym można zdawać maturę międzynarodową. Oczywiście w dalszej perspektywie mam studia, ale jeszcze nie wiem jakie…
G: Nie podjęłam ostatecznych decyzji. Jak na razie zastanawiam się nad wyborem liceum.
P: W przyszłości chciałbym zostać e-sportowcem, zamierzam profesjonalnie grać w gry komputerowe.
Co chcielibyście przekazać innym uczniom, którzy chcieliby pójść w wasze ślady?
K: Powtórzę raz jeszcze: Jeśli możesz o czymś marzyć, możesz to zrobić!
G: Uważam, że każdego z nas stać na dużo więcej, niż nam się wydaje. Trzeba przekraczać swoje granice i codziennie starać się być lepszym, niż poprzedniego dnia.
Gratuluję wyników i bardzo dziękuję za rozmowę!